Artykuł sponsorowany.
Pracujesz lub chcesz rozpocząć biznes w branży street food? Szukasz rozwiązań, które pozwolą Ci zwiększyć zyski ze sprzedaży? Poniżej przedstawiamy rady, z których powinni skorzystać nie tylko nowicjusze, ale również ludzie, którzy stale szukają sposobów na ulepszenie swojego biznesu.
5. Pasja
To chyba pierwsza rzecz, o którą powinieneś zapytać samego siebie zanim otworzysz biznes gastronomiczny. Bez pasji, twój zapał do tego, co robisz, może spaść już przy pierwszych trudnościach, których – zapewniamy – nie unikniesz. Pamiętaj, że biznes gastronomiczny, ma dawać satysfakcję zarówno Tobie, jak i również, a może nawet i przede wszystkim Twoim klientom. Gotuj i gość ludzi najlepiej jak potrafisz, a zobaczysz – opłaci się.
4. Miejsce postojowe
O parking dla food trucka bywa naprawdę ciężko. Zanim podejmiesz się inwestycji, którą niewątpliwie jest zaprojektowanie i zbudowanie takiego wozu, sprawdź miejsca w których planujesz sprzedawać. Musisz wiedzieć, że władze miast niechętnie wynajmują swoje ziemie pod parking dla food trucków, dlatego najprawdopodobniej będziesz zmuszony do szukania alternatywnych miejscówek. Pamiętaj jednak, aby zbyt często nie zmieniać miejsca, to wprowadza dezorientację wśród klientów, zwłaszcza tych zadowolonych, którzy mogą przynosić Ci stałe zyski. Dobrym wyjściem jest również narzucenie pewniej cykliczności, na przykład, w każdą środę o wybranej godzinie, rozpoczynasz sprzedaż pod uczelnią, a w każdy piątek od 16:00 jesteś pod kinem. Musisz jednak przestrzegać tych zasad, bo wiele osób może wyczekiwać Twojego przybycia właśnie wtedy!
3. Dobre relacje z partnerami
Społeczność food truckowa, w odróżnieniu od innych segmentów gastronomicznych ma to do siebie, że jest wyjątkowo solidarna! Acz o aprobatę w środowisku nie jest tak łatwo, jakby się wielu wydawało – trzeba sobie na nią zasłużyć. Nikt nie jest lepszym recenzentem niż Twoi klienci, ponieważ jeśli oni będą o Tobie dobrze mówić, szybko zyskasz uznanie również wśród kolegów z branży. A co to oznacza? Nazwijmy to przepustką do ‘wyższych sfer’, a konkretnie: łatwiej będzie Ci zdobyć atrakcyjne miejsce do postoju, będziesz dostawał informację z pierwszej ręki o zbliżających się wydarzeniach street foodowych, czy zlotach trucków, możesz też otrzymywać zniżki na jedzenie, czy zamawiać hurtowo tańszy towar. Aby móc liczyć na takie wsparcie musisz zagwarantować, że zachowujesz wysoką jakość produktów, które sprzedajesz, a także masz olbrzymie poszanowanie do tego, co robisz i do tych, których karmisz. Oczywiście, takie umowy często są nieformalne i opierają się wyłącznie o kwestię przestrzegania pewnych reguł, aczkolwiek można spotkać się z naprawdę sformalizowanym typem takich relacji.
2. Internety
Musisz być w internecie, co prawda nie Ty, ale Twój biznes już na pewno! Skorzystaj również z aplikacji mobilnych dla gastronomii, które ułatwią Ci kontrolę biznesu, zautomatyzują systemy lojalnościowe, czy przysporzą rzesze nowych klientów. Tak, takie cuda istnieją i aby nie pozostać w tyle, koniecznie powinieneś śledzić trendy technologiczne, których z dnia na dzień jest coraz więcej.
1. Matematyka królową Food Trucków również jest
Wyobraź sobie, że mamy dzień jak co dzień, Ty siedzisz nad papierami w domu, a Twoi pracownicy, dbają o obsługę gości w trucku. Niespodziewanie pojawia się grupka turystów (jedna, druga… trzecia). Oczywiście Ty o niczym nie wiesz, bo pracownicy są tak zajęci obsługą, że nie mają nawet czasu do Ciebie zadzwonić. Kończy im się towar. Niezadowoleni turyści idą dalej. Wtedy pracownicy dzwonią i informują Cię o całej sytuacji. Starasz się temu jakoś zaradzić, wsiadasz w samochód i kupujesz potrzebny towar – niestety jest już za późno, bo turyści nie wracają. Co prawda towar się nie zmarnuje, ale popatrz, ile mógłbyś zarobić, gdybyś odpowiednio wcześnie zareagował na tą sytuację. Każdy doświadczony food truckowiec wie, że bez dobrego oprogramowania sprzedażowego, jego biznes może tracić spore zyski, właśnie m.in. poprzez takie sytuacje jak ta wyżej opisana. Obecnie najbardziej profesjonalnym narzędziem sprzedażowym do obsługi food trucków jest system POSbistro. Jest on o tyle wyjątkowy, że działa na tabletach, więc idealne sprawdza się w małych furgonetkach. Odwróćmy więc sytuację i opiszmy ją raz jeszcze, zakładając, że tym razem jesteś posiadaczem systemu POSbistro.
-
Mamy dzień jak co dzień, wiesz jakiego utargu możesz się spodziewać, ponieważ na bieżąco analizujesz swoje wyniki sprzedażowe w panelu administracyjnym POSbistro
-
Nie siedzisz nad papierami, ponieważ wszystkie wyliczenia, wykonuje za ciebie system POSbistro. Spędzasz więc ten czas, poszerzając wiedzę na temat zwiększania zysków, np. czytasz poradnik dla food trucków.
-
Spoglądasz na swój telefon, aplikacja POSowner pokazuje Ci, że utarg oraz ilość rachunków znacznie skoczyły w górę, dzwonisz więc do pracowników, a oni wyjaśniają zaszłą sytuację.
-
Nie prosisz ich o listę zakupów, ponieważ sam szybko zaglądasz do panelu admina i sprawdzasz, czego aktualnie zaczyna brakować, na tej podstawie robisz zakupy.
-
Ty, bądź hurtownia dowozicie towar na miejsce najszybciej jak to możliwe, dzięki temu, Twoi pracownicy mają wszystko co niezbędne, aby obsłużyć pozostałych turystów. Są też dobrze przygotowani na kolejną taką ewentualność.
-
Dzięki danym przesyłanym w czasie rzeczywistym, zawsze wiesz, jak wygląda stan twojego magazynu, jaki masz utarg, ile zrealizowanych rachunków, a także czym obecnie zajmują się Twoi pracownicy. Tego dnia Twój utarg był dwa razy większy, niż w przypadku gdybyś nie dotarł z towarem na czas.
Zobacz, jak z systemu POSbistro korzysta najbardziej rozpoznawalny food truck w Krakowie – Frytki Belgijskie z Krakowa:
https://www.youtube.com/watch?v=AAD-vYOwwys
A na koniec…
KONKURS!
Jeśli myślisz o założeniu food trucka lub potrzebujesz nowoczesnego rozwiązania do swojego biznesu, ten konkurs jest dla Ciebie. Wystarczy, że pobierzesz darmowego e-booka „Zarabiaj na gastronomii. Edycja FOOD TRUCK”, wpisując obok swojego imienia hasło: konkurs SFP.
Prócz cennej wiedzy, masz szansę otrzymać tablet 7” i darmowy, 3-miesięczny abonament na oprogramowanie POSbistro. Wyniki losowania zostaną ogłoszone 15.08.2016 r. i opublikowane na fanpage’u POSbistro.