http://streetfoodpolska.pl/web/wp-content/uploads/2013/08/SSP_foto3.png

SZTUKA SERWOWANIA PIWA – Wprowadzenie

 

logo SSP

 

Program Sztuka Serwowania Piwa Grupy Żywiec jest realizowany od 2012 roku. W ramach programu wyszkolono 2250 barmanów z całej Polski, a 500 lokalom przyznano Certyfikat Jakości. Oznacza to, że serwuje się w nich piwo zgodnie z najwyższymi standardami jakości usług. W Warszawie Certyfikat Jakości programu Sztuka Serwowania Piwa przyznano 15 lokalom. To bardzo różne miejsca. Są wśród nich puby komfortowych hoteli, kluby studenckie, centrum rozrywki, rodzinne lokale, knajpy dla fanów piłki nożnej oraz miłośników orientalnych klimatów. Lokale z Certyfikatem Jakości znajdziemy w centrum Warszawy, ale także na Gocławiu, Ursynowie czy w Ursusie. Wszystkie te miejsca łączy jedno – gwarantują perfekcyjne podane piwo.

 

Zapewnienie najwyższej jakości piwa jest podstawą filozofii działania Grupy Żywiec.

Wierzymy, że Konsument zamówi kolejne piwo, jeśli pierwsze zaserwowane przez barmana jest perfekcyjnie.

Program Sztuka Serwowania Piwa jest nowym spojrzeniem na sposób podawania piwa w lokalach gastronomicznych. Jednym z jego celów jest zagwarantowanie  zawsze tej samej wysokiej jakości serwisu, aby każde piwo miało odpowiednią temperaturę, pianę, czyste szkło.

 

SSP_foto2

Program ten kierowany jest zarówno do barmanów jak i konsumentów. Pozwala  konsumentom jeszcze pełniej delektowa

się ulubionym trunkiem, a barmanów zachęca do podnoszenia jakości obsługi w swoim lokalu.

Kluczowym elementem programu jest 7 kroków perfekcyjnie serwowanego piwa. Stosowanie ich gwarantuje zawsze idealne podanie piwa, w sposób jakiego oczekuje konsument oraz na jaki zasługuje wysokiej jakości produkt.

Grupa Żywiec poprzez program Sztuka Serwowania Piwa inwestuje w rozwój świadomości konsumpcji  oraz kultury serwowania piwa.

 

SSP_foto6

 

Powodem zamówienia drugiego piwa w lokalu jest doskonały smak pierwszego. W lokalach, które na całym świecie przeszły program edukacyjny Heinekena i zdobyły certyfikat potwierdzający perfekcyjne umiejętności serwowania, sprzedaż piwa wzrasta średnio o 6% (m.in. w Holandii i Irlandii). W Australii lokale uczestniczące w takim programie sprzedały średnio 28% piwa Heineken więcej, niż w poprzednim roku, a na Węgrzech zapewniły piwu Soproni z Grupy Heinekena pozycję lidera i wzrost udziałów w rynku z 32.9% do 36.5% (dane za rok 2011).

Polski odpowiednik tej akcji – program „Sztuka Serwowania Piwa”, realizowany przez Grupę Żywiec w 2012r. umożliwił zdobycie specjalnego certyfikatu, potwierdzającego umiejętności serwowania piwa 500 lokalom. W ramach programu przeszkolonych zostało 2250 barmanów z całej Polski, a 5 najlepszych lokali, wybranych przez internautów, zdobyło specjalne nagrody: dedykowane kampanie marketingowe o wartości 20 tys. złotych netto.

SSP_foto5

Perfekcyjnie serwowane piwo wymaga 7 kroków, na które składają się: dobór odpowiedniego szkła, sprawdzenie jakości i czystości szklanki, opłukanie jej zimną wodą, nalewanie pod kątem 45 stopni, budowanie odpowiedniej piany i zasada, aby nie zanurzać kranu w piwie i wreszcie perfekcyjne podanie nalanego piwa na tekturowej podkładce. W ten sposób odpowiednio zbudowana piana chroni piwo i pozwala dłużej cieszyć się jego orzeźwiającym smakiem.

SSP_foto3